Hvem vi er

Børnehuset Solstrålen er en kommunal aldersintegreret daginstitution, der er tilknyttet Lundgårdskolens distrikt.

Motto'et: "Vi ser solstråler i børn" skal understrege og signalere, at barnet har voksne omkring sig, der fokuserer på det, der lykkes for barnet, og som ser barnets fulde udviklings og lærings-potentialer.

Børnehuset Solstrålen består af 4 fysisk adskilte afdelinger, der strækker sig over 2 km.

Afd. Bakken - Bytoften 69 - 71

• Bakken er institutionens vuggestue, med plads til 62 børn.
    Vuggestuens pædagogik tager afsæt i såvel de indendørs som udendørs aktiviteter og muligheder.

Afd. Skoven - Fenrisvej 22

• Skoven er institutionens udebørnehave, hvor pædagogikken tager afsæt i udeliv og naturens muligheder. Skoven ligger i naturskønne omgivelser, men stadig i byen. Skoven har plads til 46 børnehavebørn.

Afd. Engen - Frijsenborgvej 14

• Engen er en traditionel aldersintegreret børnehave afdeling, hvor pædagogikken tager afsæt i såvel de indendørs som udendørs aktiviteter og muligheder.
    Engen har plads til 104 børnehavebørn og udvider i 2023-24 med en vuggestueafdeling med plads til 25 børn.

Afd. Dino - Tjelevej 25

• Dinogruppen er vores førskolegruppe, hvor førskolebørnene det sidste år før skolestart samles fra både afdelingerne Engen og Skoven for at lære både hinanden, skolen og SFO at kende. Dinogruppen er fysisk placeret på Lundgårdskolen. Derfor har vi et tæt og naturligt førskolesamarbejde med Lundgårdskolen og Lundgårdskolens SFO. Da vi også ofte har børn der skal gå i skole på Vestervangskolen eller Tjørring Skole, har vi dog også et samarbejde med disse skoler og tilhørende institutioner (Molevitten og Børnehuset Stjernen)